Páginas

domingo, 16 de febrero de 2020

Ipuina DBH: LAN BILA

Gazte batek postu garrantzitsua eskatu zuen enpresa handi batean. Hasierako elkarrizketa igaro eta gero, zuzendari nagusiarekin bilera bat izan zuen.

Zuzendariak curriculumean aurkitu zuen gaztearen lorpen akademikoak bikainak zirela. Hauxe galdetu zion: "Zure eskolan bekak lortzea lortu zenuen?" Gazteak erantzun zion, "Ez".

- Orduan zure aitak zure ikasketak ordaintzen zituen?

- Nire aita hil egin zen nik urtebete neukala; nire ama izan zen ikasketak ordaindu zituena.

- Non egiten zuen lan amak?

- Nire ama garbitzailea da.

Zuzendariak bere eskuak erakusteko eskatu zion gazteari. Gazteak eskuak erakutsi zizkion, leunak eta suabeak ziren.

- Inoiz lagundu al duzu zure ama arropa garbitzen?

- Inoiz ez, nire amak nahiago izan zuen nik ikastea eta lan egitea. Gainera, berak nik baino azkarrago garbitzen du arropa.

Orduan, zuzendariak esan zion: "Gaur etxera zoazenean, zure amaren eskuak garbitu behar dituzu; eta bihar kontatuko didazu gertatutakoa".

Gazteak lana lortzeko aukera handia zuela sentitzen zuen. Etxera itzuli zenean, amaren eskuak garbitzen hasi zen. Ama harritu egin zen, baina gustura zegoen.

Poliki-poliki, gazteak amaren eskuak garbitu zituen. Malkoek, berriz, gaztearen aurpegia busti zuten, amaren eskuak oso zimurtuta eta moretoiz beteta zeudelako. Gaztetxoak, zenbait moretoi ikutzean, amaren mina nabaritzen zuen.


Hori izan zen lehen aldia amaren sakrifizioaz konturatu zela, amaren zauriak gaztetxetxoaren etorkizun ona bideratzen zutelako.
Amaren eskuak garbitu eta gero, gazteak bere amaren arropa guztia garbitu zuen.

Gau horretan, amak eta semeak denbora luzez hitz egin zuten.

Hurrengo goizean, gaztea zuzendariaren bulegoan aurkeztu zen.

Zuzendariak malkoak ikusi zituen gaztearen begietan: "Zer ikasi zenuen atzo zure etxean?" Galdetu zion.

Gazteak zera erantzun zuen: "Nire amaren eskuak garbitu nituen eta, gero, bere arropa guztia garbitu nuen".

- Orain badakit zer den estimatua izatea. Amarik gabe, ez nintzateke orain naizen gizona izango. Ama laguntzean, lorpenak izatea zer zaila eta gogorra den ikasi nuen. Eta orain, familiari laguntzeko balioa eta garrantzia estimatzen dut.

Zuzendariak zera esan zion: "Hau da gestore batek bilatzen duena. Besteen laguntza baloratzen duen pertsona bat nahi dut, besteen sufrimendua ezagutzen duen pertsona bat".

- Kontratatuta zaude.

Babestutako haur batek eta eskatzen duen guztia ematen zaionean, "Eskubideak izateko pentsaera" garatuko du eta beti berekoia izango da. Ez dio axolarik gurasoen ahaleginak. Horrelako guraso babesleak bagara, benetan maitasuna erakusten al dugu edo gure seme-alabak suntsitzen ari gara?

Zure seme-alabak etxe handi batean bizi, bazkari handi bat jan, pianoa ikasi eta telebistako pantaila handi bat eduki ahal izango dute. Baina belarra ebakitzean, haiek ere esperimentatu behar dute. Bazkaldu ondoren, beren platerak anai-arrebekin batera garbitu beharko dituzte. Eta guzti hau zure seme-alabak behar bezala maite dituzulako egiten duzu.

Garrantzitsuena da zure seme-alabek ahalegina baloratzen ikastea, zailtasuna esperimentatzea eta gauzak egiteko orduan, taldean egin daitezkeela ikastea.

Zer baloratzen duzu zuk zure bizitzan?

No hay comentarios:

Publicar un comentario

LESTONNAC Taldeak 2019-2020

Eta hementxe LESTONNAC taldeak! ¡Y aquí los grupos LESTONNAC! Este curso ha sido "especial" para todos. MILA ESKER parte ha...